A little flower

[台詞:
 休格蘭:Way Back into Love第一次錄音(咳)
 茱兒芭莉摩:喔天啊我開始緊張了...
 休:你會沒事的,你只要用過去三天我聽過多少次你那平常「好聽」的聲音就可以了..
 茱:我的喉嚨好像閉起來了...(咳)
 休:沒關係的,只是三分鍾的歌]

I've been living with a shadow overhead

[台詞:
 休格蘭:再大聲一點點就好,因為這首歌是要給人類聽的 OK?...Way Back into Love第二次錄音]

I've been living with a shadow overhead                      我一直都活在陰影之下
I've been sleeping with a cloud above my bed               伴我入眠的是那片烏雲
I've been lonely for so long             我寂寞了好久
Trapped in the past, I just can't seem to move on   被過去困住,我似乎不能夠再繼續走下去

I've been hiding all my hopes and dreams away    我一直把我的希望跟夢想藏著
Just in case I ever need them again someday     說不定哪一天我還需要他們
I've been setting aside time             我留下了時間
To clear a little space in the corners of my mind    用來清出我腦海裡的一角

All I want to do is find a way back into love      我只是想要再次找回愛的感覺
I can't make it through without a way back into love  沒有那愛的感覺,我不能繼續下去 
Oh oh oh                                                                    歐歐歐

I've been watching but the stars refuse to shine    我一直都在看,但是星星們拒絕發光
I've been searching but I just don't see the signs    我一直都在找尋,但是我就是無法找到徵兆
I know that it's out there              我知道它就在外面
There's got to be something for my soul somewhere  在哪裡一定是有什麼是可以跟我的靈魂契合的

I've been looking for someone to shed some light    我一直在找尋著能夠讓我發光的人 
Not just somebody just to get me through the night   而不只是個陪伴過夜的某個人
I could use some direction              我需要一些方向
And I'm open to your suggestions           我也接受你的建議

All I want to do is find a way back into love       我只是要再重新找回愛的感覺
I can't make it through without a way back into love   沒有那愛的感覺,我不能繼續下去 
And if I open my heart again             如果我再次開放我的心房
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end   我想我希望最後你會在那裡等我

[台詞:
 茱:(笑)
 休:*@&#&$(聽不懂)
 茱:這是你認真的表情?
 休:我知道我可以跟業餘者合作,這是我"搖滾"表情,千百萬的女人覺得這表情很性感。
 茱:(笑)
 休:你...*@&#(又聽不懂@@) 

There are moments when I don't know if it's real     有些時候我不知道那是否是真的
Or if anybody feels the way I feel            或是有誰能夠感覺到我感到的
I need inspiration                  我需要啟發
Not just another negotiation             而不是另外一個談判妥協

All I want to do is find a way back into love                    我只是要再重新找回愛的感覺
I can't make it through without a way back into love       沒有那愛的感覺,我不能繼續下去
And if I open my heart to you                                      如果我再次開放我的心房
I'm hoping you'll show me what to do                           希望你會告訴我該怎麼做
And if you help me to start again          如果你幫我重新開始
You know that I'll be there for you in the end     你知道最後我會在那裡等你

--------------------------------------------------------------------

前天朋友給了我這首歌,因為整部電影就是圍繞這首歌打轉,所以那時候聽到就在找。拿到了就忍不住翻譯一下。這首歌在電影裡面是男女主角一起錄製demo帶,所以有台詞。很好玩。

這首歌本身輕快而且旋律好聽,適合所有等待戀愛的男女們聽。抱持著希望,就會有好結果!
arrow
arrow
    全站熱搜

    烏拉拉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()